Ha a forgalmad nagy részét a Facebook hirdetéseken keresztül szerzed meg, akkor bizonyára tisztában vagy vele, hogy mekkora visszaesés érheti a vállalkozásodat, ha a Facebook letiltja a hirdetési fiókodat.

A forgalmad a vállalkozásod üzemanyaga, ezért ez az egyik legrosszabb dolog, ami történhet veled a világ legnépszerűbb és sokak számára a leghatékonyabb hirdetési platformján. A legnagyobb gond az, hogy a Facebook mindenféle előzetes figyelmeztetés nélkül tiltja le a fiókodat, így a legbölcsebb dolog, amit tehetsz ennek a megelőzésére, hogy alaposan körüljárod a témát mielőtt kellemetlen meglepetések érnének.

A hirdetési fiókod visszaszerzése, akár hónapokba is telhet így nem éri meg kockáztatni az emiatt bekövetkező forgalomkiesést. Lássuk akkor, hogyan előzd meg a tiltást!

1. Alaposan nézd át a hirdetési szabályzatot!

A Facebook saját hirdetési szabályzata a legfontosabb kiindulási pont, amelyből alapvetően tájékozódhatsz és javasolom, hogy ezt tedd is meg. Olvasd át részletesen, mert rengetek kérdésedre választ fogsz találni benne. Itt magyar nyelven megtalálsz mindent a hirdetési szabályokról:

https://www.facebook.com/policies/ads/

A hirdetési szabályzat megsértése a leggyakoribb ok a zárolásra, ezért fokozottan figyelj oda, hogy milyen jellegű hirdetéseket készítesz. Összességében a Facebook azt szeretné, hogy egy olyan platform legyen, ahol az emberek szeretnek időt tölteni, ezért bármi, ami negatívan hat az emberek érzelmi világára, azt korlátozni fogják.

2. Válts Business Managerre!

A Facebookon belül lehetőséged van a személyes profilodról is hirdetni. Eleinte sokan élnek is ezzel a lehetőséggel, ami nagyban leegyszerűsíti a hirdetők dolgát, azonban ha így hirdetsz, akkor sokkal drágábbak lesznek a hirdetéseid, továbbá egy rakás olyan eszközhöz, statisztikához, beállításhoz nem férhetsz hozzá, amelyek igazán hatékonnyá tudnák tenni a kampányaidat.

Éppen ezért azt ajánlom, hogy válts vállalkozáskezelőre, azaz Business Managerre, amit az alábbi linken keresztül ingyenesen meg tudsz tenni: http://business.facebook.com

Hamarosan készítek egy lépésről-lépésre videót is, hogyan tudod egyszerűen és gyorsan létrehozni a Business Manageredet.

Ha megcsináltad a saját vállalkozáskezelődet, akkor ezen belül hirdetési fiókot kell létrehoznod, illetve ezen keresztül adhatsz hozzáférést a munkatársaidnak vagy különböző személyeknek a hirdetéseid kezeléséhez.

A vállalkozáskezelődön belül már minden lényeges eszközhöz hozzáférsz. Fontos, hogy maximum 5 db hirdetési fiókod adhatsz hozzá a vállalkozáskezelődhöz. Ha az egyik mégis tiltás alá kerül, azt javaslom mindenképpen nézz utána, hogy mi lehetett az oka így rengeteg kellementenségtől kíméled meg magad. Ha több hirdetési fiókkal rendelkezel, akkor a továbbiakban azokat is használhatod.

3. Ne jelentkezz be különböző országokból a hirdetési fiókodba!

Ha túl gyakran különböző helyszínről, országból, IP címről jelentkezel be, akkor könnyen lehet, hogy “szokatlan tevékenységek” miatt letiltják a fiókodat. Ebben az esetben a Facebook biztonsági okokból zárolja a hirdetési fiókodat.

Ez nem azt jelenti, hogy valamit rosszul csináltál, inkább egy biztonsági funkciónak tudható be. A Facebook így próbálja kiszűrni a feltört fiókokat és megelőzni azt, hogy a te nevedben adjanak fel hirdetéseket, amelyeket majd Neked kell kifizetned. Éppen ezért, ha bármilyen szokatlan tevékenységet észlel, inkább zárolja a fiókot.

Ha mégis sokat utaznál, előtte ne felejtsd el beállítani a kétfaktoros hitelesítést, ezzel elejét veheted a kellemetlenségeknek. 

4. Készíts rendes landing oldalt!

Amikor létrehozol egy hirdetést, akkor a Facebook nem csak a hirdetésedet ellenőrzi, hanem a landing oldaladat is, ahová a hirdetésed mutat. Ha például a hirdetésedben egy ingyenes tartalmat kínálsz fel, de a landing oldaladon már egy fizetős szolgáltatásodat akarod eladni, akkor a Facebook ezt félrevezetőnek könyveli el.

A landing oldalad legyen hiteles és arról szóljon, amiről a hirdetésed is. Ne mutasson a hirdetésed “karbantartás alatt” oldalra vagy nem megjeleníthető “404-es” oldalra. Fokozottan kerüld a landing oldaladon felugró popupokat és az automatikusan elinduló videókat! Ezen felül a landing oldaladnak tartalmaznia kell ÁSZF-et és Adatvédelmi nyilatkozatot is.

5. Melegítsd be a hirdetési fiókodat és ne költekezz össze-vissza!

Ha még friss a hirdetési fiókod és még csak most kezdesz el hirdetni, akkor célszerű lassabban indulni. Eleinte a Facebook óvatosabban fog kezelni téged, ami azt jelenti, hogy fokozottan oda kell figyelned arra, hogy a hirdetéseid minden szempontból kifogástalanok legyenek.

Ha eleinte megfontoltabb hirdetéseket készítesz, akkor a Facebook algoritmusa jobban meg tudja ismerni a hirdetési tevékenységedet és később nagyobb százalékban fogsz jóváhagyást kapni a kritikusabb hirdetésekre is, persze bizonyos keretek között.

Ha túl gyorsan kezdesz el nagyobb összeggel hirdetni, sanszos, hogy le fogják tiltani a fiókodat. Kezdetben javasolt kisebb büdzsével, maximum kb. napi 1000 – 1500 Ft -tal indulni és ezt szépen fokozatosan növeli naponta maximum 10-15% -kal, folyamatosan odafigyelve a hirdetések minőségére.

6. Ne hagyd figyelmen kívül a hirdetésedre érkező negatív visszajelzéseket!

Ha az emberek számára zavaró a hirdetésed és túl sokszor rejtik el vagy kommentekben jelzik a nemtetszésüket, akkor ezek a visszajelzések negatívan fognak hatni. A Facebook algoritmusa folyamatosan monitorozza a hirdetési tevékenységedet és megjegyzi, ha sokan reagáltak visszautasítóan.

Persze előfordulhatnak “Trollok”, ebben az esetben töröld a kommenteket, de ha ez nagyon sok alkalommal fordul elő, akkor gondold át, hogy a hirdetésed miért váltanak ki nem kívánatos reakciókat másokból. Túl sok negatív visszajelzés esetén a legbiztosabb, ha új hirdetést vagy hirdetéssorozatot indítasz a problémák elkerülése érdekében.

7. Töröld az összes visszautasított hirdetést!

Ha elutasítják a hirdetésedet valami miatt és a felülvizsgálat kérésén sem megy át a rostán, akkor azonnal töröld a fiókodból. Ezzel az egyszerű és gyors lépéssel egy rakás kellemetlenségtől fogod magad megkímélni. Előfordulhat, hogy elfeledkeztél már azokról a hirdetéseidről, amelyek „visszautasítva” státuszban tengődnek a fiókodban.

Ha több ilyen hirdetésed van, akkor azonnal töröld őket, mert egy esetleges felülvizsgálat alkalmával nagyobb a kockázata, hogy tiltásra kerülsz a sok visszautasított hirdetés miatt.

8. Kerüld a tiltott témájú hirdetéseket!

Tilos hirdetned tudatmódosító szereket, nem biztonságos táplálékkiegészítőket, gyógyszereket, felnőtteknek szóló tartalmakat, párkeresést, hamisított dokumentumokat stb. Nem sugallhatsz negatív önképet az embereknek, vagyis hogy bármilyen problémájuk van az életükkel, testükkel, körülményeikkel. Nem szerepelhetnek a hirdetéseidben előtte-utána jellegű képek. Nem hirdethetsz gyors meggazdagodással kapcsolatos tartalmat, Forex-et, MLM rendszert, hiteleket, pénzügyi termékeket, lízinget, egyéb üzleti lehetőségeket.

Természetesen egyes esetekben lehetnek kivételek, ehhez alaposan tanulmányozd át a hirdetési szabályzatot.

https://www.facebook.com/policies/ads/

A szürke zónába tartozó hirdetéseknél mindig benne van a pakliban a tiltás eshetősége, ezért célszerű más aspektusból megközelíteni. Például cikk, videó vagy esettanulmány hirdetése, ami nem kapcsolódik közvetlen a termékhez, szolgáltatáshoz. Így két kört fogsz futni míg eléred a célközönséged, viszont cserébe rengeteg emberhez eljuthat az üzeneted.

9. Kerüld a túlzó ígéreteket a hirdetésben!

Senki sem szereti, ha olyat ígérnek neki, amit aztán nem tartanak be, vagy nem úgy tartják be, mint ahogy az korábban elhangzott. Ezt a Facebook sem támogatja, ezért nem tehetsz betarthatatlan és ellenőrizhetetlen ígéreteket párkeresésre, fogyásra, pénzszerzésre, sikerre. Kerüld az összes olyan megfogalmazást, amelyek gyanút kelthetnek a Facebook algoritmusában.

Összefoglalás

A pontos célzási beállításoknak és a kifinomult algoritmusnak köszönhetően a fizetett forgalom döntő többségét Facebook hirdetéseken keresztül szerzi meg a mikrovállalkozások jelentős része, éppen ezért nagy érvágás, ha letiltják a hirdetési fiókot.

Nem érdemes kockáztatni, inkább szentelj kétszer annyi időt a hirdetéseid átnézésére és a szabályzat tanulmányozására, mert ha beüt a baj, akkor sokkal több időt, energiát és nem utolsó sorban türelmet fog kívánni a fiókod visszaszerzés, helyreállítása.

Persze ez attól is függ, hogy milyen szabályokat szegtél meg. Van azonban megoldás arra az esetre is, ha már beütött a baj. Ebben a cikkben a letiltott fiókok visszszerzésére adok néhány gyakorlati tanácsot: Hogyan szerezd vissza a letiltott Facebook hirdetési fiókodat? (hamarosan)

Addig is ha úgy érzed, hogy segítségre lenne szükséged a Facebook hirdetéseid hatékonyabbá tételéhez, akkor: Jelentkezz Facebook hirdetés elemzésre!