Az igazán sikeres online marketingez elengedhetetlen, hogy gyorsabb, igényesebb és hatékonyabb rendszereket építs ki a versenytársaidnál. 2010 óta körülbelül megtízszereződött az online marketing eszközök száma a piacon, ami azt jelenti, hogy jelenleg közel tízezer szolgáltató termékei közül lehet válogatni. A legkülönfélébb feladatokra lehet használni ezeket az eszközöket például adatgyűjtés, ötletszerzés, kulcsszó kutatás, hirdetéskezelés, konverzió optimalizálás, weboldal elemzés, képszerkesztés, email marketing. Korábban már összegyűjtöttem 300+ online marketing eszközt, amelyben fizetős megoldások is szerepelnek, most viszont itt vannak azok, amiket ingyenesen tudsz használni a saját online marketing rendszered fejlesztésében. Ha még esetleg nem ismered valamelyiket, akkor a leírásokban választ kapsz rá, hogy miként tudod felhasználni a marketingedben.
WordPress
Mire tudod használni? Weboldal készítés, Webáruház készítés, Blog
A WordPress egy bárki számára ingyenesen elérhető nyílt forráskódú szoftver, amellyel programozási tudás nélkül tudsz igényes weboldalakat készíteni. Manapság a WordPress a leggyakrabban használt weboldal készítő platform. Az új honlapok 49 %-a már WordPress alapon készül, köztük a legnagyobbak is, mint például a Walt Disney vagy Leonardo Dicaprio weboldala. És hogy miért is szeretik ennyire sokan használni?
Egyszerűen, gyorsan és programozási tudás nélkül készíthetsz vele weboldalakat, legyen az egy szolgáltatás weboldala vagy éppen webáruház. A hozzá fejlesztett ingyenes vagy fizetős sablonokat felhasználhatod a weboldalad arculatának kialakítására, továbbá nagyon sok ingyenes és fizetős bővítmény (Plugin) érhető el hozzá, melyek segítségével további funkciókat tudsz az oldaladhoz kapcsolni. Ha elgondolkodtál már azon, hogy saját magad készítsd el a weboldaladat a kivitelezői díj töredékéért, akkor nagyon tudom javasolni ennek a témának a körüljárását.
MailChimp
Mire tudod használni? E-mail marketing
A Mailchimp az egyik legelterjedtebb e-mail marketing rendszer. Becslések szerint 15 millió + felhasználója van. Ingyenes egészen 2.000 feliratkozóig és havi 12.000 kiküldött e-mailing. Ez a konstrukció elég jónak számít, azonban, ha túlléped az ingyenes keretet, akkor a fizetős verzióval kedvező áron tudod tovább építeni az emaillistádat.
Ha még csak most ismerkedsz az e-mail marketinggel, akkor jelenleg ez a legjobb ingyenes lehetőség számodra, hogy elkezdj listát építeni. Ha rendszeresen készítesz tartalmat, akkor nagy hiba lenne nem begyűjteni a látogatóid email címét, mivel egy automatizálható email szoftver segítségével újra és újra el tudod érni a célközönséged, anélkül hogy bármit is fizetned kéne érte. Ha már van tapasztalatod az e-mail marketingben és több funkcióval rendelkező profi e-mail marketing szoftvert keresnél, akkor pedig az activecampaign-t javasolom, de ez már egy fizetős megoldás.
Canva
Mire tudod használni? Képszerkesztés
A Canva egy fantasztikus képszerkesztő. Szerintem a legjobb a jelenleg elérhető ingyenes változatok közül. Rengeteg előre elkészített sablon érhető el benne így nem neked kell kitalálnod, hogy melyik kép milyen betűstílussal passzol, ezeket már előre elkészítették, így neked csak az a dolgod, hogy a számodra legszimpatikusabbat kiválaszod és az izésednek megfelelően átalakítsad. Könnyen elsajátítható vele a különböző kreatívok elkészítése. Alkalmas többek között e-book borítóképének, blogcikk, Facebook poszt, Facebook hirdetések képeinek, logó, idézetes képek, filterezett képek, elkészítésére.
Tini PNG
Mire tudod használni? Veszteségmentes képtömörítés
Bizonyára te is sokszor hallottál róla, hogy mennyire fontos az, hogy a weboldalad gyorsan töltsön be. Ma már a világ kereskedelmének jelentős százaléka online zajlik, ezért kulcsfontosságú, hogy a weboldalakat milyen gyorsan érik el a látogatók. Könnyen lehet, hogy értékes vásárlókat veszítesz el az oldalad lassúsága miatt ezért megoldásokat kell keresni erre a problémára. A legegyszerűbb módszer a weboldalad gyorsítására, ha optimalizálod a képeidet.
Ezzel az online képtömörítővel a feltöltött képeid méretét tudod optimalizálni annak érdekében, hogy ne legyenek feleslegesen nagy képek az oldaladon, amik megnövelhetik a betöltési sebességet. Drag and Drop rendszerben működik, így csak a kis négyzetbe kell húznod a képeidet, ezek után automatikusan optimalizálja őket és ki is írja mennyivel csökkentenie a képed méretét. Neked már csak az a dolgod, hogy letöltöd. Így például az 1MB-os képed máris csak 150 KB -ot foglal, ami növeli fogja a betöltési sebességet.
GTmetrix / Pingdom / Google PageSpeed Insights
Mire tudod használni? Weboldal betöltési sebességének gyorsítása és elemzés
Vegyük, akkor sorra azokat az oldalakat ahol értékes információkat kaphatsz arról, hogy hogyan tudsz javítani az oldalad betöltési sebességén. Megmutatják, hogy mekkora az oldal és ezt mennyi idő alatt lehet betölteni, illetve mindhárom eszköz rámutat az oldallal kapcsolatos fő technikai hibákra a javasolt megoldásokkal együtt.
Pingdom: A Pigdommal alapvetően a vásárlói szokások figyelhetőek meg ami egy fizetős szolgáltatás, viszont ha a Tools menüre kattintasz, akkor egy gyors elemzés után olyan adatok látnak napvilágot, amivel alap szinten már ki lehet deríteni az oldalad gyenge pontjait. Fontos hogy az oldalad szerveréhez legközelebbi helyről indítsd a tesztelést, mert távolabbi szerverekről indítva más eredményeket hoz.
GTmetrix: A GTmetrix is arra szolgál, hogy rámutasson a jelenlegi gyenge pontokra és ehhez meg is adja a javaslatait. Itt már egy kicsivel pontosabb információkat kapunk arról, hogy pontosan milyen változtatásokat kellene elvégezni az oldalunkon. Nagyon hasznos tanácsokkal lát el minket ez az eszköz is azonban itt is figyelembe kell venni, hogy melyik szerverről teszteli az oldalunkat. A regisztráció ingyenes és javasolt, mert ezután sokkal személyre szabottabb módon tudsz tesztelni. A látogatóid földrajzi elhelyezkedése szerint is tudod tesztelni az oldaladat és azt is be tudod állítani, hogy milyen fajta böngészőből nézze.
Google PageSpeed Insights: A lehető legpontosabb eredmények érdekében ezeket az adatokat is elemezd ki, továbbá a mobil verzióval kapcsolatban is kapsz némi információt.
Bőven elegendő lehet, ha az egyik eszközt használod, de ha több információt szeretnél kinyerni az oldalad sebességét illetően, akkor javasolom, hogy próbáld ki mindhármat.
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
Pexels / Freepik / Pixabay / Unsplash
Mire tudod használni? Ingyenes képek
Biztos bennetek is felmerült már a kérdés, hogy milyen oldalak léteznek, ahonnan ingyenesen tudsz képeket letölteni a weboldaladhoz, cikkedhez, Facebook posztodhoz vagy esetleg a hirdetéseidhez. Az igényes és szép képek nagyon sokat számítanak az online jelenlétben, ezért bátran keresgéljetek ezeken az oldalakon. Ezeket a képeket a képszerkesztők segítségével a saját igényeidre is szabhatod.
GOfullpage
Mire tudod használni? Teljes oldal mentése képként
Néha jó lenne egyben látni egy-egy oldal összképét vagy, hogy milyen szekciókból épül fel, esetleg szeretned a saját oldaladat hasonlóképpen megjeleníteni a weboldaladon. Erre nyújt megoldást a GoFullPage. Egyszerűen csak telepíted Chrome bővítményként, rákattintasz a kis fényképező ikonra és meg is jeleníti a teljes oldalt, amit le is tudsz menteni képként vagy pdf-ként.
Sales és Landing oldalaknál kifejezetten nagy segítséget nyújt ez az eszköz, mivel így egyben látható, hogy melyek a főbb arculati elemek, mekkorák a tagoltság, illetve milyen értékesítési folyamaton vezeti végig az oldal az érdeklődőt.
https://chrome.google.com/webstore/detail/gofullpage-full-page-scre/fdpohaocaechififmbbbbbknoalclacl
Ubersuggest
Mire tudod használni? Kulcsszó kutatás
Ha blogbejegyzéseket szoktál írni, akkor ez a kulcsszókereső nagy segítségedre lesz az organikus forgalmad teljesítményének növelésében. Ha valaki rákeres a Googeban egy adott kulcsszóra, akkor az az érdeked, hogy minél előkelőbb helyen dobja fel a cikkedet a kereső. Minél előrébb rangsorolja a cikkedet a Google annál nagyobb lesz az oldalad organikus látogatottsága, de ehhez tudnod kell a piacodon leginkább jellemző fő kulcsszavakat.
Az Ubersuggesttel megtudhatod, hogy melyek a legfontosabb kulcsszavak a piacidon, ráadásul mindezt regisztráció nélkül ingyenesen. Egyébként az Ubersuggest az Google adatai alapján készít kulcsszókutatást így nagyon pontos eredményeket fogsz kapni általa. Ha megvannak a kulcsszavak, akkor már csak aza dolgod, hogy ezekre a kulcsszavakra fókuszálva írod meg a cikkeidet.
https://neilpatel.com/ubersuggest/
Yoast SEO
Mire tudod használni? SEO plugin
Ezt a plugint ingyenesen tudod telepíteni a WordPress weboldaladhoz. Egyszerűen tudsz benne gondoskodni arról, hogy a SEO beállításaid rendben legyenek. Olyan adatokat tudsz beállítani az oldalaidra, mint a meta címek és leírások, be tudod állitani kulcsszavaidat, elkészíti az oldaltérképet és segít a tartalmaid keresőbarát optimalizálásában. Ha az iparágadban jelentős szerepe van a keresőoptimalizálásnak, akkor ne hagyd ki ennek az eszköznek a telepítését és beállítását.
sociograph
Mire tudod használni? Facebook analitika
Ennek a softwernek a segítségével elemezni tudod a Facebook oldalaidon illetve a csoportjaidban közzétett legnépszerűbb tartalmakat. Mely tartalmak kapták a legtöbb likeot, hozzászólást, megosztást. Ezen felül további összesített adatokat is megtudhatsz a segítségével. A Facebookon belül is elérhetsz hasonló adatokat az oldalaid elemzéséről, viszont ez az eszköz annyival tud többet, hogy a versenytársaid oldalairól is gyűjthetsz adatokat, így látni fogod, hogy mely tartalmak a legnépszerűbbek a konkurenciádnál.
HubSpot - Make my persona
Mire tudod használni? Buyer persona elemzés (Ideális vásárló elemzés)
A buyer persona egy olyan fiktív személy, aki leginkább megfelel az ideális ügyfelednek és a célcsoportodat képviseli. A marketinged során kulcsfontosságú, hogy a létező legtöbb információ birtokában legyél a célcsoportodat illetően, ezért létre kell hoznod a saját buyer personádat. Ha ajánlatot készítesz vagy tartalmat gyártasz, akkor minden esetben arra kell gondolnod, hogy a másik oldalon ez az ember olvassa.
Általa választ fogsz kapni a célcsoportod demográfiai adataira, leggyakrabban felmerülő problémáira, hol keresi a problémája megoldásait, milyen platformokon a legaktívabb stb. Minél több részletes információra tudsz válaszokat adni a personáddal kapcsolatosan, annál inkább tudsz olyan marketing stratégiát kialakítani, ami mágnesként vonzza az ideális, sokat fizető ügyfeleidet.
https://www.hubspot.com/make-my-persona
bit.ly
Mire tudod használni? Linkrövidítés
Egyetlen marketing eszköz gyűjteményből sem hiányozhat a Bitly linkrövidítő szolgáltatása. Sok esetben előfordulhat, hogy van egy link a weboldaladon, amelyet valamilyen platformon belinkelnél, de egyszerűen annyira hosszú, hogy nem fér ki, vagy nagyon idiótán néz ki. Ha például Facebook posztnál, hirdetéseknél, hírlevélben vagy egyéb más helyen rövidítenéd le a hosszú és nehezen megjegyezhető linkedet, akkor ez az eszköz tökéletes lesz számodra. Segítségével lerövidítheted a hosszú linkjeidet, rövidebb formátumra át is írhatod őket, illetve az átkattintási arányt is mérni tudod vele.
Google Analytics
Mire tudod használni? Elemzések
A Google analytics a legnépszerűbb mérési szoftver, ami gyakorlatilag szinte minden weboldal alatt fut. Segítségével megismerheted, hogy hányan látogatták a weboldaladat, menyi időt töltöttek el rajta, milyen aloldalakra léptek tovább, milyen demográfiai adatok jellemzőek a látogatókra. Ez csak a jéghegy csúcsa mivel ezeken az adatokon kívül sokkal mályebb betekintést enged a Google az analitikai adatokba. Ha igazán ki szeretnég használni a benne rejlő lehetőségeket, akkor javasolt heti 1 alkalommal megnézni, hogyan változik a weboldalad forgalma. Ha szeretnéd használni te is ezt az eszközt, akkor itt tudod elsajátítani a hozzá szükséges alapokat: Google Analytics Kezdőknek (ingyenes tanfolyam).
https://analytics.google.com/analytics/
https://analytics.google.com/analytics/academy/course/6
SEOptimer
Mire tudod használni? SEO elemzés
Ha nincs sok időd és gyorsan kell egy eszköz, amivel ki tudod elemezni az oldalad SEO teljesítményét, akkor a SEOptimer tökéletes választás a számodra. Nem nyújt mélyreható elemzési adatokat viszont cserébe nagyon gyors és egyszerű fejlesztési javaslatokkal lát el. Naponta 2 alkalommal tudod használni az ingyenes verziót.
Facebook Insights
Mire tudod használni? Facebook analitika elemzés
A Facebooknak van egy saját közönségelemző eszköze, melynek segítségével egy rakás olyan információt tudhatsz meg a közönségedről, amelyre Facebook hirdetési vagy egyéb más online marketing stratégiát tudsz építeni.
A Facebookon létrehozott vállalkozáskezelődön keresztül éred el ezt az eszközt a menüt lenyitva: célközönség elemzési adataira kattintva. Segítségével megértheted a közönséged szokásait illetve, hogy mi fontos számukra. Megismerheted azt, hogy hol töltik a legtöbb időt, mi érdekli őket, milyen viselkedési minták jellemzők rájuk, így olyan online kommunikációt alakíthatsz ki, amivel a következő szintre emelheted a vállalkozásodat.
https://www.facebook.com/business/news/audience-insights
EmojiCopy
Mire tudod használni? Emojik elhezése bejegyzések, hirdetések …stb.
Az Emojik használata növelni fogja a konverziódat, ha a megfelelő módon használod fel a Facebook hirdetésekben, e-mailek címsorában, Facebook posztokban stb. Ez az egyszerű eszköz segíteni fog, hogy gyorsan és egyszerűen tudd beszúrni ezeket a hangulatjeleket.
Ctrl C + Ctrl V + Copy és meg is van.
Hotjar
Mire tudod használni? Weboldal hőtérképes elemzése
Ezt a lehetőséget kevesen használják ki, pedig meg lehet nézni vele a weboldalra látogatók tevékenységét, méghozzá felvett videókon keresztül! Főleg landing és sales oldalak esetében érdemes használni. Ha a landing oldalad konvertáló képességét növelni tudod, vagyis konverzió optimalizálást végzel, azzal nagy mértékben tudod növelni a forgalmadat, illetve a bevételeidet.
Sokkal magasabb konverziót fogsz elérni, ha pontosan tudod, hogy meddig jutnak el az adott oldalon, meddig görgetnek le, mire kattintanak és mely részeknél mutatnak nagyobb aktivitást. A konverziód dupálázásával a terméked, szolgáltatásod függvényében a bevételed is a kétszeresére fog nőni.
Answer the Public
Mire tudod használni? Megtudhatod, hogy mi érdekli az embereket
A keresési mezőbe egyszerűen beírhatsz egy adott témát, és az szoftver készít egy ábraszerű térképet arról, hogy mik a leggyakrabban felmerülő kérdések az adott területen. A leggyakrabban felmerülő kérdések segítségül fognak szolgálni, hogy milyen tartalmakat érdemes készítened a célközönséged számára. A szoftver a Google alapján állítja össze a megjelenített kérdéseket.
Összefoglalás
Nem attól lesz igazán hatékony az online marketinged, ha minél több szoftvert használsz, hanem akkor, ha megtalálod azokat, amelyek a leginkább hozzásegítenek a mindennapi feladatok elvégzéséhez és automatizálásához. Mindenképpen javaslom, hogy próbáld ki a fent említett eszközöket vagy nézz utána részletesebben, hogy miként tudnád felhasználni az eredményesebb marketing rendszer kialakításához.
Ha valamelyik eszköz megtetszett vagy jó eredményeket hozott, akkor a további növekedést szem előtt tartva érdemes upgradelni a fizetős verzióra. Ehhez az is hozzá tartozik, hogy csak akkor fogod tudni kihasználni a benne rejlő lehetőségeket, ha megfelelő ismerettel rendelkezel. Egy eredményeket biztosító szoftver esetében a sokszorosárt fogja visszahozni hosszútávon, illetve nem kevés időt képes megtakarítani, ami mindenki számára a legdrágább.
Bízom benne, hogy tudsz profitálni ebben a cikkben felsorolt eszközök valamelyikéből, illetve ha van olyan ismerősöd,aki számára hasznos lehet, akkor oszd meg vele is.